Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris catalonia. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris catalonia. Mostrar tots els missatges

dilluns, 15 d’abril del 2013

Concert a l'Auditori


Aquest proper dijous 18 d'abril a les 19:00 l'Orquestra us oferirà un concert a l'Auditori (Sala 2, Oriol Martorell) conjuntament amb Unmapped Collective, col·lectiu francès que és aquests dies de gira per Barcelona i amb qui ja vam treballar al FIMU de Belfort l'any passat.
El repertori consistirà en una Roda molt especial, una improvisació a càrrec d'Unmapped, una primera mostra dels resultats del nostre treball d'improvisació amb Quo-Tr, el software desenvolupat pel compositor Orm Finnendalh, i la nostra ja clàssica Clix ReduX, aquest cop optimitzada per la improvisació col·lectiva amb patrons rítmics.
Precisament hem estat dos dies assajant intensivament amb l'Orm i creiem que aquesta obra és un paradigma interpretatiu nou per nosaltres, molt centrada en l'aspecte instrumental i en el diàleg entre l'intèrpret i una plantilla predefinida amb què improvisar-hi. Aquesta oportunitat de treballar amb el compositor, que perllongarem fins al juny, ha estat fruit de la col·laboració de l'Institut Goethe de Barcelona.
Hi sou tots convidats!

diumenge, 27 de gener del 2013

Concert a Phonos

Aquest proper dijous 31 a les 19.30, a la Sala Polivalent del Campus de Comunicació de la Pompeu Fabra i dins el cicle de Concerts Phonos, us oferirem una mostra del treball que l'Orquestra ha realitzat aquest quadrimestre. Hem preparat un repertori força heterogeni que segur que us interessarà. Per començar una versió de In C (1964) de Terry Riley, considerada la primera obra minimalista de la història. Escrita per un nombre qualsevol d'instruments qualssevol, l'Orquestra al ple la interpretarà amb un timbre sintètic simple i homogeni perquè pugueu apreciar millor els efectes de desfasament i heterofonia que es van produint mentre cada músic va avançant pels patrons de la partitura.

També us oferirem de nou Rimandi, d'Ivano Morone, una obra amb partitura per quartet de laptops amplificats amb piezos i modulació en anell comissionada per l'Orquestra farà ja uns tres anys. Per ser més precisos hem automatitzat els paràmetres dels moduladors de forma que l'intèrpret té total llibertat per operar amb els piezoelèctrics i amb la superfície del portàtil.
Parlant de partitures "tocades", què millor que una versió lliure de CliX, de GeWang (l'actual director de la Stanford Laptop Orchestra). Originàriament una obra per "teclejadors compulsius", on les tecles es mapegen a freqüències segons llur codi ASCII, nosaltres hem volgut explotar al màxim aquest concepte de "música teclejada" de forma que cadascú pot introduir textos d'arbitrària complexitat, seguint recomanacions de gestos i patrons del director. A més, hem afegit un feedback visual que emfatitza aquesta relació entre tecles i vocalitzacions, que ben segur farà les delícies dels fanàtics del dadaisme!
Una altra obra, en aquest cas semi improvisada, és Light Scratch, un experiment al voltant de la sinestèsia audiovisual, on un altre quartet de laptops juga amb els paràmetres més bàsics de la llum (presència, intensitat i posició) per granular diverses mostres d'àudio. Les correlacions i diàlegs entre el so, la llum, els músics i llur expressió facial són del tot intrigants quan no directament hilarants, no us la podeu perdre.
També oferirem Variations II (1961), de John Cage, en una adaptació per ensemble de laptops d'en William Brent. Aquesta és una obra a mig camí del determinisme absolut i l'atzar, si és que pot haver-hi terme mig! Un exemple extrem d'abstracció notacional i composicional. L'intèrpret es crea la partitura sobreposant línies i cercles. Traçant perpendiculars s'obtenen els diversos paràmetres de la partitura. Així és com, per exemple, David Tudor va oferir-ne la primícia per piano amplificat. En el nostre cas, cada intèrpret dissenya un patró gràfic rere l'altre i, un cop n'hi ha suficients, es generen les partitures que disparen de forma simultània i es visualitzen en pantalla.

Finalment, una peça-demostració d'una nova interfície que hem estat preparant per tocar peces basades en patrons repetitius, en principi feta a mida dels requeriments de SixPianos (1973) de Steve Reich, una altra obra minimalista que juga amb els efectes de phasing, agregació/disgregació i superposició sobre un continu obstinat. Aquesta interfície tangible ofereix a l'intèrpret la possibilitat de crear i modificar els patrons amb elements de color sobre una superfície, de forma que cadascun representa una nota del patró que es va repetint des d'aleshores indefinidament. Una aplicació en viu del que seria una "partitura de colors", no exempta de grans reptes interpretatius!La demostració glosa parcialment aquesta obra de Reich.


Com veieu, obres força inspirades en la New York School i el minimalisme americà dels 60-70. Us esperem per gaudir plegats d'una vetllada envoltats de portàtils, altaveus i molt d’entusiasme!

dijous, 16 de febrer del 2012

Concert a Phonos

Després de l'actuació a Birmingham, tornem a casa per oferir-vos un concert multicanal a l'ESPAI POLIVALENT de la Universitat Pompeu Fabra, al Campus de Poble Nou.
Espai Polivalent
Us oferirem una actuació de curta durada (i entrada gratuïta) on explorarem la improvisació col·lectiva en tres peces molt contrastades: un experiment perceptual sobre multilinealitat emergent, una partitura gràfica editada concurrentment inspirada en Solitude, de Hans-Christoph Steiner i la Roda, en versió mixta amb flauta travessera, a càrrec de Carlos Vaquero.
Us hi esperem!!
Solitude, de Hans-Christoph Steiner 



ESPAI POLIVALENT
Universitat Pompeu Fabra
Campus de la Comunicació - Poble Nou
c.Roc Boronat 138, 08018 Barcelona
Dijous 23.2.2012 , 19:30h


Entrada web al portal de l'Institut Universitari de l'Audiovisual de la UPF
Entrada web al portal del Departament de Sonologia de l'Esmuc


Col·laboren

Generalitat de Catalunya: Consell Nacional de la Cultura i de les Arts
Ajuntament de Barcelona: Barcelona Cultura
SGAE Fundación Autor
Universitat Pompeu Fabra

dijous, 22 de juliol del 2010

SMC2010 - Concert de cloenda

Aquest proper dissabte, i en el marc de la setena edició de la Sound & Music Computing Conference, que enguany organitza l'MTG de la Pompeu Fabra, l'Orquestra de Portàtils de l'Esmuc oferirà un concert a les deu del vespre. Presentarem tres obres, dues d'encàrrec i una de pròpia. Rimandi, de l'italià Ivano Morrone, explota els sons generats pels portàtils amplificant-los amb piezoelèctrics i modificant-los amb moduladors en anell, Gogyo, del compositor japonès Yota Morimoto, explota textures dels sons dels elements modificades de forma semiimprovisada amb patches de Supercollider. Finalment, presentarem una versió lliure de la colorista Table's Clear, de Paul Lansky, que amablement ens ha fet arribar els materials per a aquesta recreació distribuida i en temps real de la seva obra, per finalitzar el concert amb una obra característicament rítmica.
Us hi esperem a tots!



Dia i hora: Dissabte 24 de juliol, 22h
Lloc: ESPAI POLIVALENT de la Universitat Pompeu Fabra, Campus de la Comunicació- Poble Nou
c.Roc Boronat 138, 08018 Barcelona

http://smc2010.smcnetwork.org/concerts.htm#concert8