dijous, 25 de febrer del 2010

Ara farà un any...concert a Igualada







improvitzar amb livecoding controlant robots

Serà una de les peces dels pròxims concerts de la laptop orquestra.

Es tracta d' una improvització. Cada participant controla un robot-instrumentista.
En aquest primer assaig teniem un robot que toca el metal.lòfon, del Joan Vallvé, un que toca el theremin, del Quim Llimona i un que toca el piano, part d' un projecte del Medín Peirón.

La forma de controlar aquests robots serà el livecoding: els intèrprets comencen amb un editor vuit, i van escrivint desde 0 el codi que enviarà les ordres de control als robots.
És una improvització: els intèrprets van variant sobre la martxa el codi, segons el que el robots dels altres facin.

El resultat del primer assaig va ser aquest:





dimarts, 20 d’octubre del 2009

L'Orquestra a Catalunya Música

Aquí teniu l'enregistrament del programa de Catalunya Música Notes de Clàssica emès ahir dilluns 19, on ens entrevisten. Podeu també sentir algun fragment musical nostre.

dimecres, 29 de juliol del 2009

Concert a Porto

El passat dissabte 25 de juliol l'Orquestra va actuar a la sala d'actes de Passos Manuel, a Porto, dins el marc del 6è Sound&Music Computing Conference. Aquí ens teniu assajant a la Casa de Música.

Vam oferir una versió força elaborada del Poema per 100n metrònoms per 4 intèrprets amb WII i director, amb un guió i uns efectes visuals impactants i amb un toc d'ironia que com podeu veure en el vídeo van fer les delícies de l'audiència!


A destacar la possibilitat que se'ns ha ofert de donar a conèixer la nostra obra a en Lukas Ligeti, fill del compositor, gràcies al presentador del concert, en Nicolas Collins (l'autor del llibre Handmade Electronic Music: The Art of Hardware Hacking).

divendres, 17 de juliol del 2009

Actuació a Tordera

Ahir a la nit vam fer una breu actuació dins el festival Altre Clavé a la Plaça del poeta Miquel Martí i Pol de Tordera, on vam coincidir amb els músics, actors i ballarins que no van poder actuar la setmana passada a causa de la pluja. Vam oferir una mostra del Chewer i una versió actualitzada i força més refinada del Poema per 100n metrònoms. La nostra propera actuació, la setmana vinent a Porto (Portugal).
Gràcies a en Medin per oferir-nos aquest bolo!


fona09.jpg

Al Fona 2009 de Ribes

Amb un bon retard causat per la voràgine de fi de curs us fem saber que el passat dissabte 30 de maig vam presentar-nos al Fona de Ribes, un festival alternatiu experimental (de música electrònica i experimental aborigen) ja força veterà, organitzat pel GER (mireu quin blog més actiu que tenen!)

En el vídeo adjuntat us fareu una idea del festival, hi apareixem cap al minut 3.06'. Ja jutjareu per vosaltres mateixos si ens vam passar una mica d'experimentals amb els metrònoms i els pènduls ;)


dimecres, 6 de maig del 2009

Concert a Igualada

Aquest dimarts 3 de maig vam fer una demo-concert dels nostres projectes a l'Auditori de l'Escola Municipal de Música d'Igualada, ben plena d'alumnes i curiosos interessats a conèixer l'Orquestra de Portàtils.

Tot i diverses incidències tècniques que malauradament van dificultar i fins impossibilitar la presentació d'alguna de les peces, el concert va ser una experiència ben divertida i original per nosaltres i l'audiència.

En primer lloc l'Àlex va realitzar una superba improvisació amb el Chewer, absolutament intensa, desquiciada i hilarant! encara avui se'n parla a l'escola. Després vam fer una demo de live-coding en Graham, la Regina i el Josep M (ens suggereixen que potser és millor actuar d'esquena al públic, i que el públic vegi les pantalles?) i finalment en Mathieu i en Graham van oferir una demo del set-up dels 100n metrònoms. A la foto de dalt, un detall del Piano Electromagnètic del Medin, que esperem mostrar ben aviat a ple rendiment!

El nostre proper concert serà el dissabte 30 de maig al festival Fona, a Sant Pere de Ribes, us hi esperem!

Foto de la Banda.